To była wielka przygoda z marką Kraina Wilka oraz Razem z Watahą! Jesteśmy bardzo wdzięczni za zaufanie dla naszych szalonych pomysłów. Projekt opierał się na dwóch celach. Pierwszy to opracowanie strategii marki turystycznego produktu sieciowego z systemem identyfikacji wizualnej, przeprowadzenie szkoleń oraz kampanii reklamowej w Internecie, w mediach społecznościowych oraz za pośrednictwem ulotek i folderów. Natomiast drugi cel opierał się o wdrożenie najnowszych technologii 3D – aplikacje rozszerzonej rzeczywistości oraz sprzęt ICT. Projekt rozpoczęliśmy od spotkań z mieszkańcami Bieszczad, którzy pamiętają wysiedlenia terenów przeznaczonych do zalania – 1964 roku. Zgromadzenie zdjęć, książek, wsparcie IPN oraz wywiady pozwoliły nam na ustalenie kształtu oraz wyglądu zalanych terenów, gdzie obecnie jest Zapora w Solinie.
W 1968 roku pod wodą znalazła się nie tylko Solina. Również przysiółki Zadział i Podkaliszcze, Teleśnica Sanna z przysiółkiem Łęg, Horodek, Chrewt, część Sokolego, Zawozu, Rajskiego i Wołkowyi. Musiano rozebrać lub wyburzyć kilkaset domów, drugie tyle budynków gospodarczych, sklepy, gospody, kościoły, cerkwie. Prawie 3000 osób musiało opuścić swoje wioski. W ramach prowadzonych działań udało się odtworzyć wieś Solinę (cerkiew, domy, cmentarz, kapliczki), wieś Teleśnica Sanna, wieś Horodek, martwy Las na Łęgu, dworek we wsi Sokole. Każdy z obiektów można obejrzeć korzystając z aplikacji rozszerzonej rzeczywistości (AR) pływając po Solinie, startując z Polańczyka (Eko Marina Polańczyk). Dodatkowym modułem w aplikacji jest także ścieżka przyrodnicza (w której można obserwować florę bieszczadzkiej Soliny) oraz ścieżka przygodowa, w której bohaterowie marki San i Solinka potrzebują pomocy w uratowaniu doliny. O wszystkim możecie poczytać tutaj: https://razemzwataha.pl/.
Pierwszy etapem naszych działań było przygotowanie legendy Bieszczadzkiej oraz stworzenie bohaterów marki: Sana (wojownik, najsilniejszy i najdzielniejszy z krainy, żywioł ziemi), Solinki (bogini wody i wszystkiego co, w niej żyje), Biesa (straszliwa bestia, uosobienie zła, które chce zabrać całą wodę z doliny tylko dla siebie) oraz czady (wredne, wyjątkowo złośliwe duszki, które powstają wraz z każdym złym uczynkiem) oraz mieszkańcy krainy. Postaci brand hero otrzymały swoją opowieść zbudowaną w oparciu o prastare opowieści i legendy Bieszczadzkie. Nasze postępy pracy oceńcie sami.