projektowanie drzwi wejściowych

Task

Wprowadzenie na rynek drzwi wejściowych i stworzenie marki Thermawood

  • Strategy

    Product configurator 3D, Brand Strategy, Marketing

  • Design

    Product prototyping, Design, Visualisation 3D

  • Client

    Drewnolit Cezary Rułka

Naszym celem było zaprojektowanie marki produktowej Thermawood, produktów oraz stworzenie narzędzi do prawidłowego zarządzania działaniami wzorniczymi. Projektowanie produktów podzieliliśmy na wiele etapów, które zakładały prototypowanie oraz testowanie, z uwzględnieniem grupy docelowej. Chcieliśmy stworzyć produkt, którego oczekuje konsument. Ostatecznym efektem projektu było wprowadzenie na rynek kolekcji drzwi zewnętrznych, w tym także wejście na rynek międzynarodowy. Dodatkowo został stworzony dokument opisujący DNA nowych produktów i  system projektowania opakowań.  W ramach zadania skupiliśmy się także na działaniach merchandisingowych, tj. sposobie oznakowywania produktów, zasadach prezentacji produktów, zasady prezentacji produktów na półce i przestrzeni sklepowej oraz zasady prezentacji produktów na targach, pokazach i eventach.
Efektem naszych działań było stworzenie czterech kolekcji. Pierwsza z nich to kolekcja Classic – charakteryzująca się znaną wszystkim miłośnikom tradycyjnych rozwiązań linią i zdobieniami. Kolekcja Art Decor zainspirowana została powracająca, znaną z lat 50 XX wieku, modą na tzw. jodełkę, prezentując różne jej wariacje w kolejnych modelach. Natomiast kolekcja Minima to seria minimalistycznych rozwiązań, łączących drewno i aplikacje z kamienia, szkła czy spieku kwarcowego. Ostatnia z kolekcji – Natural – to ukłon w kierunku natury, w którym duże, nieprzerwane płaszczyzny dębu i sosny pozwalają wybrzmieć formie samego drewna.
Poniżej prezentujemy czterech przedstawicieli każdej z kolekcji.
Oto kilka ujęć z kreatywnego procesu projektowania oraz efektu końcowego.
Warto wspomnieć, że Thermawood to również bogaty portfel możliwej personalizacji. Wyróżnia go nie tylko możliwość wyboru lakieru czy koloru naszych drzwi, ale również wymiany materiału z którego zrobione są aplikacje, dobór wybranego pochwytu lub klamki i uszlachetniania drewna. W jaki sposób nadaje mu się uszlachetnienie? Poprzez jedną z 3 opcji – szczotkowanie, nadające mu surowego i chłodnego charakteru, postarzanie sprawiające że nasze drzwi wydawać się będą bardzo dojrzałe oraz opalania, nadające mu głęboką, czarną barwę i niepowtarzalny charakter. Nie bez znaczenia jest również sposób konfiguracji drzwi – na stronie thermawood.pl znajdziemy specjalnie zaprojektowany konfigurator 3D. Dzięki niemu zarówno na smartphone jak i komputerze sami spersonalizujemy dowolnie nasze wymarzone drzwi i zobaczymy efekty tej konfiguracji na wirtualnym modelu 3D. Nie pozostaje nic innego, jak tylko zaprosić Was do projektowania!
Podczas projektowania prototypowanie okazało się najważniejszym etapem. Oto ostateczny produkt.
Do oceny prototypów pod względem stylistyki przygotowaliśmy wzory drzwi wydrukowane na drukarce 3D, do oceny wykończenia drewna zostały przygotowane próbki drewna sosnowego i dębowe, by ostatecznie stworzyć gotowe drzwi, do oceny użyteczności.
Firma Drewnolit produkuje okna z drewna klejonego, drzwi wewnętrzne i zewnętrzne, różnego rodzaju meble, stoły, krzesła, schody, wyposażenie barów i restauracji, kompleksowe wykończenia i umeblowanie pomieszczeń o różnym przeznaczeniu, stropy z drewna klejonego, meble ogrodowe, altany, pergole. Posiada rozbudowany, innowacyjny park maszynowy oraz niezwykle życzliwych i przyjaznych pracowników. Bardzo polecamy współpracę wszystkim tym, którzy szukają produktów z drewna sosnowego lub dębowego. My zakochaliśmy się w drewnie, jego wyglądzie, strukturze i tym, co robi z nim olejowanie czy szczotkowanie.
Zwieńczeniem tego projektu było przygotowanie księgi znaków oraz Brandbooka, który opisywał całą markę, zarówno markę matkę Drewnolit jak i Thermawood, markę produktową. Zostały przygotowane akcydensy oraz materiały marketingowe. Zobaczcie sami na efekt naszych prac.
Stylistyka marki Drewnolit, akcydensy i materiały marketingowe.
Uwielbiamy jeść ciasteczka, więc na naszej stronie stosujemy pliki cookies.