budowanie marki turystycznej

Task

Opracowanie strategii marki turystycznego produktu sieciowego

  • Strategy

    Marketing Strategy, Brand Strategy, Brandbook, ICT

  • Design

    Brand hero, Marketing Visualizations, Marketing

  • Client

    Relavia Sp. z o. o.

To była wielka przygoda z marką Kraina Wilka oraz Razem z Watahą! Jesteśmy bardzo wdzięczni za zaufanie dla naszych szalonych pomysłów. Projekt opierał się na dwóch celach. Pierwszy to opracowanie strategii marki turystycznego produktu sieciowego z systemem identyfikacji wizualnej, przeprowadzenie szkoleń oraz kampanii reklamowej w Internecie, w mediach społecznościowych oraz za pośrednictwem ulotek i folderów. Natomiast drugi cel opierał się o wdrożenie najnowszych technologii 3D – aplikacje rozszerzonej rzeczywistości oraz sprzęt ICT. Projekt rozpoczęliśmy od spotkań z mieszkańcami Bieszczad, którzy pamiętają wysiedlenia terenów przeznaczonych do zalania – 1964 roku. Zgromadzenie zdjęć, książek, wsparcie IPN oraz wywiady pozwoliły nam na ustalenie kształtu oraz wyglądu zalanych terenów, gdzie obecnie jest Zapora w Solinie.
W 1968 roku pod wodą znalazła się nie tylko Solina. Również przysiółki Zadział i Podkaliszcze, Teleśnica Sanna z przysiółkiem Łęg, Horodek, Chrewt, część Sokolego, Zawozu, Rajskiego i Wołkowyi. Musiano rozebrać lub wyburzyć kilkaset domów, drugie tyle budynków gospodarczych, sklepy, gospody, kościoły, cerkwie. Prawie 3000 osób musiało opuścić swoje wioski. W ramach prowadzonych działań udało się odtworzyć wieś Solinę (cerkiew, domy, cmentarz, kapliczki), wieś Teleśnica Sanna, wieś Horodek, martwy Las na Łęgu, dworek we wsi Sokole. Każdy z obiektów można obejrzeć korzystając z aplikacji rozszerzonej rzeczywistości (AR) pływając po Solinie, startując z Polańczyka (Eko Marina Polańczyk). Dodatkowym modułem w aplikacji jest także ścieżka przyrodnicza (w której można obserwować florę bieszczadzkiej Soliny) oraz ścieżka przygodowa, w której bohaterowie marki San i Solinka potrzebują pomocy w uratowaniu doliny. O wszystkim możecie poczytać tutaj: https://razemzwataha.pl/.
Pierwszy etapem naszych działań było przygotowanie legendy Bieszczadzkiej oraz stworzenie bohaterów marki: Sana (wojownik, najsilniejszy i najdzielniejszy z krainy, żywioł ziemi), Solinki (bogini wody i wszystkiego co, w niej żyje),  Biesa (straszliwa bestia, uosobienie zła, które chce zabrać całą wodę z doliny tylko dla siebie) oraz czady (wredne, wyjątkowo złośliwe duszki, które powstają wraz z każdym złym uczynkiem) oraz mieszkańcy krainy. Postaci brand hero otrzymały swoją opowieść zbudowaną w oparciu o prastare opowieści i legendy Bieszczadzkie. Nasze postępy pracy oceńcie sami.
Projektowanie postaci uruchomiło w nas olbrzymie pokłady kreatywności, dzięki której powstał pomysł na strategię marketingą marki Kraina Wilka oraz Razem z Watahą.  Stworzyliśmy całą serię renderów marketingowych (umieszczając w nich bohaterów marki), które pozwoliły na odwiedzenie wszystkich najważniejszych miejsc Zamawiającego w Polańczyku – atrakcji hotelowych, przystani oraz mikro wycieczek. Jeśli chcecie doświadczyć naszego pomysłu, a wybieracie się do Polańczyk koniecznie podążajcie śladem Sana i Solinki…. po uruchomieniu aplikacji Kraina Wilka i wybraniu ścieżki przygodowej otrzymacie gotową mapę ciekawych miejsc i niełatwych zagadek do rozwiązania, na końcu, których czeka Was skarb.
Animacja 3D nowo napisanej legendy bieszczadzkiej była wisienką na torcie w procesie budowania strategii działań marketingowych. Odkrywaliśmy jej historię w etapach. W projekt został zaangażowany mistrz dubbingu – Jarosław Boberek. Poznajcie niezwykłą historię powstania Jeziora Solińskiej. A zaczyna się tak: W czasach, kiedy niezwykłą krainą opiekowała się Solinka…
Proces projektowania animacji 3D rozpoczęliśmy od design concept.
Efektem czego była animacja 3D.
Dla marki zostały przygotowane wysoko zaawansowane technologie ICT. Augmented Reality (AR, rozszerzona rzeczywistość) oraz Virtual Reality (VR, wirtualna rzeczywistość).
Aplikacja rozszerzonej rzeczywistości obejmująca: dwie nawodne ścieżki dla turystów (przyrodnicza i historyczna) – pływając łodzią, każdy gracz ma możliwość w określonych miejscach obserwować podwodny świat zalanego Zalewu Solińskiego oraz przygodowa ścieżka nawodna i lądowa, która wykorzystuje połączenie tradycyjnego geocatchingu i turystyki wodnej, podczas której gracz rozwiązuje zagadki, poznaje fabułę legendy oraz ma za zadanie zdobycie skarbu.
Założeniem aplikacji było zwiększenie zaangażowania i lojalności turystów wykorzystując grywalizację za pomocą gier i zagadek w dwóch scenariuszach: lądowej i wodnej.
Podczas naszej pracy odwiedziliśmy Polańczyk osiem razy. Wiedzieliśmy, że stały kontakt z Inwestorem oraz dopilnowanie wielu tematów na miejscu składają się na powodzenie projektu. Odbyliśmy także pięciodniową wyprawę, by z kamerą i aparatem fotograficznym uwiecznić piękno tego miejsca. Bieszczadzkie widoki są wyjątkowe. Pracowaliśmy od wschodu do zachodu słońca, co zresztą widać na naszym filmie.
Postawiliśmy sobie cel: stworzenie innowacyjnego produktu turystycznego w Bieszczadach, rejonie Jeziora Solińskiego pozwalającego na kompleksową ofertę dla turysty zawodowego oraz amatora i wszystkie nasze działania zmierzały właśnie w tym kierunku.
Bieszczady zachwycają – prawda? Oto wybrane zdjęcia z sesji fotograficznej.
Dla marki wybraliśmy archetyp Odkrywcy, którego celem jest poznawanie, uczenie się i rozumienie świata poprzez zmianę i ruch. Poprzez podróż także uczy się tego, co w życiu ma największą wartość. Pragnie doświadczyć lepszego, prawdziwszego, pełniejszego życia. Życia, które zmienia się razem z nowym doświadczeniem.
Natomiast celem marki jest oferowanie kompleksowych przygód dla turystów w Bieszczadach. Misją marki jest motywowanie do zmiany na lepsze poprzez doświadczanie podróży, pełniejsze zrozumienie siebie i życia. Życia, które zmienia się razem z nowym doświadczeniem.
Poniżej efekty przygotowanego systemu identyfikacji wizualnej.